Quote:
Originally Posted by dc-8-63
Men hvis du ikke saa Norsk ut...ja da var det andre boller og skikkelig forskjellsbehandling, det fikk en kollega av Andreas og jeg merke....Han var foedt i Norge av Spanske foreldre, og ser veldig "spansk" ut....Passkontrolloeren insisterte aa snakke Engelsk med Jose' og "tilboed" utvisning til London - noe som var ekstra merkelig siden Jose' kom fra Stockholm(Det skal legges til at kontrolloeren som "fanget" uoenskede ogsaa som regel ble beloennet i form av et Eskorte Oppdrag til hjemlandet...) Uansett Jose' synes dette var ganske artig, men etterhvert ble han lei og dro frem ID kortet fra flyplassen og gikk gjennom den ansatte slusen.....
|
Jeg har ingen problemer med å tro at det kan være vanskelig om man ikke ser norsk ut. Min tidligere arbeidsgiver hadde invitert en inder, som senere fikk Nobelprisen, og han fikk full overhaling i immigrasjonen og/eller tollen (jeg husker ikke helt). Det er mulig de var bekymret for at han var kommet for å ta jobbene våre, men jeg tror ikke det ville vært et stort problem for Norge om så hadde skjedd....