Quote:
Originally Posted by MD11
Det enkleste er ofte det beste......  Trenger jeg si mer 
|
Ja, enkelt som fy aa betale for sete, bagasje etc. to ganger hver vei dersom du skal connecte...
Dersom
SAS har litt baller, kan de virkelig gjoere en stor forskjell.
1. Faa de ansatte med paa de nye endringene. Lag en markant endring slik at de ansatte OEN
SKER aa vaere med aa vinne veksten fra konkurrentene og vaere delaktig i aa fylle opp flyene. Profit sharing og aerlighet er stikkord. Man maa jobbe sammen ikke mot hverandre.
SAS kulturen er utrolig destruktiv, dette maa endres
2. Oek prisene slik at pkt 3 og 4 loenner seg. Oekt profitt og omsetning kommer av seg selv ved oekt tilstromning av nye passasjerer.
3. Gi gratis mat og drikke paa alle flygningene a la LH. Frokost om morran, en liten sandwich resten av dagen.
4. Gi 100% Eurobonus poeng i alle bookingklassene.
5. Gjoer dette ENKELT slik at til og med muttern faar dette med seg.
Dersom
SAS ikke gjoer noe halveis som vanlig, men gjoer dette skikkelig og at folk merker forskjell har man differensiert seg fra konkurrenten og man har masse grunner til aa velge
SAS selv om
SAS ikke alltid er billigst.
Dersom de foelger denne planen, blir livet meget mer vanskelig for sleipe Kjos