View Single Post
Old 23-02-2005, 12:40   #18
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: Så var ikke pilotene i BU og SK enige allikevel

DY Tech... Dette er vel fullstendig forvridd historie...?

Jeg har lest om dette forholdet i mange forum, og prøver å danne meg et objektivt syn på dette. Jeg har aldri sett et flyselskap komme inn for å "redde" et annet flyselskap Dette dreier seg kun om investeringer og kunkurranse, som allerede er nevnt ovenfor! Vi har mange eksempler på dette, både gode og dårlige investeringer, her i USA; Pan Am og Nationl Airlines, Delta og Western, Northwest og Republic, US Airways og Piedmont, People Express og Frontier som til slutt ble Continental med Texas International og New York Air, American Airlines og TWA, Southwest og Morris Air... og listen fortsetter. Hadde ikke SAS kommet inn hadde det garantert kommet noen andre...!

De siste tallene fra SAS viser jo at dette var en god investering...

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote