View Single Post
Old 21-05-2008, 23:03   #15
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: SVG-AMS-NCE-AMS-SVG

Og siste del...

18. mai 2008
KL 1260 NCE-AMS 0605-0815
Fokker 100 - PH-OFM

La meg rundt kl 22 på lørdagskvelden men våknet flere ganger i løpet av natten. Vet ikke hvorfor. Kom meg ihvertfall opp litt før kl 4 som planlagt og fikk hoppet i dusjen før utsjekk. Det meste av tingene mine var pakket kvelden før, så det var nesten bare å hive på seg klærne å dra med seg 2 bager og sjekke ut. Kom meg ned i resepsjonen og fikk sjekket ut. Ble tilbudt å bli kjørt bort til Terminal 2, og takket selvfølgelig ja til det....først etter det tilbudet ble gitt fant jeg ut at det "høljet" ned utenfor. Ble en rask tur bort til terminalen, ca 0430, og fikk kommet meg inn i avgangshallen. Der fant jeg ut at sikkerhetskontrollen ikke åpnet før kl 0500....så det ble å vente en halvtime før man fikk kommet seg gjennom den.

Min flight var den første for dagen så det var en tom terminal. Boarding fra gate A19 begynte kl 0540 og jeg fikk kommet meg meg tidlig ombord. Men først stoppet jeg boardingen og pcen i gaten måtte restartes, vet ikke hvorfor. Pushback kl 0609 og take-off fra RWY 04R ca 4 min senere. Ingen nevneverdige hendelser på denne flighten. Sete ble 15A, som jeg trodde skulle være nødutgang, men var på raden bak nødutgangen. KLM har visst nødutgangene på forskjellige rader på Fokker 100 maskinene. Fikk "sandwicher" på denne flighten også, en med italiensk skinke og en med sennep og kremost. Skinken gikk ned, men liker ikke kremost eller sennep så den fikk FAen i retur... Landet ca på rutetid på AMS på RWY 06 og buss inn til terminalen fra fjern park. Kabinfaktor ca 60%.

Ble litt spotting på tilbake turen også, og fikk bl.a med meg retro maskinen til Martin Air.

18. mai 2008
KL 1199 AMS-SVG 0950-1120
Boeig 737-800 - PH-BXY

Kom meg bort på gate C9 hvor flyet stod og ventet og så at det var en fin og blank B738WL som skulle fly meg hjem. Spurte en av FAene om han visste hvor gammel denne maskinen var, og fikk til svar at den var ihvertfall yngre enn 2 år.... han må ha snakket med noen, for før pushback kom han tilbake og så at den var mellom 2-4 måneder gammel. Etterpå har jeg funnet ut at den kom i midten av februar. Men tilbake til flighten. Boarding ble kl 0930 og pushback kl 0908. Denne flighten ble også fullt opp med pax som skulle til BGO, men som måtte fly til SVG og ta buss til Bergen pga at brannmennene på BGO streiket, som de sa. Var ikke helt med da jeg skulle sette meg og havnet på 14A i stede for 14F som utvalgt. Fikk komt meg over i rett sete etter hvert.

Tok av på RWY 36L som da innebar en taxetur på 20 min. Etter en ubegiventesfull reise så landet vi på SVG litt etter rutetid på RWY 18. Valgte kjeksen på denne flighten (ref del 1 av trip-rapporten) for å sjekke hva det var for noe, det var en kjeks med fyll i midten og som var dyppet i sjokolade, smakte ok. Hadde håpet at det sto noen å knipset da jeg kom, men bare en person på spotteplattformen da, og det var han belgiske karen som vel er en del og spotter på SVG (Leorim, Vede og muligens også Sirpjalle vet hvem han er).

Kabinfaktor på 99-100%, det var ihvertfall 1 ledig sete et par rader bak meg.

Gikk berserk i taxfree'en og handlet snop for nesten 500kr!!! Så ble det gjennom Tollen før jeg tok meg turen bort til Spotteplattformen for å hilse på og for å få med meg avgangen til KLM. Deretter tok belgieren og jeg (vet faktisk ikke hva han heter ) oss en tur innom flymuseet og kikket litt. Etter å ha vært der et par timer så tar det å kjøre hjem til Egersund.

Takk for turen, så er det bare å vente på neste mulighet

Så over til bildene:
Nr 1: Knyttnevetesten bestått
Nr 2: Maten jeg fikk på flighten mellom NCE og AMS. Valgte te og appelsinjuice til maten
Nr 3: PH-MCL som er Martin Air sin retrojet. De feirer 50 år
Nr 4-5: ClickAir og KLM på AMS
Nr 6: PH-BXY som skulle fly meg hjem til SVG.
Nr 7-10: LOT, Sas (her representert av WDL Aviation), pluss noen andre selskaper som flyr til og fra AMS.
Nr 11: Cola og kjeksen jeg valgte på flighten mellom AMS og SVG
Nr 12-13: Eurowings og Norwegian på SVG
Nr 14: Og da forlot PH-BXY SVG for denne gang
Nr 15-17: 3 utvalgte bilder fra Flyhistorisk Museum Sola
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC03446.jpg
Views:	30
Size:	42.1 KB
ID:	17905   Click image for larger version

Name:	DSC03461.jpg
Views:	42
Size:	86.8 KB
ID:	17906   Click image for larger version

Name:	DSC03477.jpg
Views:	48
Size:	49.1 KB
ID:	17907   Click image for larger version

Name:	DSC03489.jpg
Views:	38
Size:	52.3 KB
ID:	17908   Click image for larger version

Name:	DSC03494.jpg
Views:	30
Size:	61.8 KB
ID:	17909  

Click image for larger version

Name:	DSC03499.jpg
Views:	35
Size:	88.7 KB
ID:	17910   Click image for larger version

Name:	DSC03506.jpg
Views:	30
Size:	63.7 KB
ID:	17911   Click image for larger version

Name:	DSC03509.jpg
Views:	36
Size:	73.2 KB
ID:	17912   Click image for larger version

Name:	DSC03512.jpg
Views:	33
Size:	53.6 KB
ID:	17913   Click image for larger version

Name:	DSC03516.jpg
Views:	34
Size:	56.8 KB
ID:	17914  

Click image for larger version

Name:	DSC03517.jpg
Views:	43
Size:	59.2 KB
ID:	17915   Click image for larger version

Name:	DSC03536.jpg
Views:	39
Size:	59.1 KB
ID:	17916   Click image for larger version

Name:	DSC03552.jpg
Views:	40
Size:	60.7 KB
ID:	17917   Click image for larger version

Name:	DSC03555.jpg
Views:	36
Size:	64.5 KB
ID:	17918   Click image for larger version

Name:	DSC03559.jpg
Views:	35
Size:	184.4 KB
ID:	17919  

Click image for larger version

Name:	DSC03563.jpg
Views:	30
Size:	71.8 KB
ID:	17920   Click image for larger version

Name:	DSC03565.jpg
Views:	30
Size:	64.2 KB
ID:	17921  
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote