View Single Post
Old 18-05-2008, 21:39   #6
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

SEA Re: En weekend i BRU

BRU-ARN
SK 2592
B737-800 LN-RPN
SEAT 01A

Efter en mycket trevlig helg i Bryssel med god mat och öl var det dags för returen hem till Stockholm. Checkade in kvällen före och fick då 02A som skulle vara första raden på en B737-600. En titt före avfärd till flygplatsen visade byte av flygplanstyp till 737-800 och jag bytte följdaktligen plats till
01A. Ankom till flygplatsen 90 minuter före utsatt avångstid och gick till c-klass incheckningen där jag fick lämnat min nu 10kg tyngre väska och mottog boardingkortet.

Därefter satte jag kurs genom labyrinten som jag beskrev i del 1 till shoppingarkaden där jag ordnade några askar med choklad innan jag fortsatte till gate A47 för att vänta på avgången som jag förstod skulle bli fördröjd när maskinen ännu inte hade kommit till utsatt boardingtid .

Två bilder från pier A på BRU:

Klockan 2100 började påsläppet och jag beslöt mig för att gå ombord nästan sist och möttes av en purser och värdinna som uppenbarligen tyckte att deras jobb var roligt för det strålade av glädje lång väg.

Strax efter pushback:

När vi hade kommit upp i luften dröjde det inte länge innan serveringen började och jag startade med en G&T till snackpåsen:

Med lagom lång tid att njuta av detta var det nu dags för varmrätten som idag var steak med potatis och lite grönsaker:

Måltiden avslutades med Kaffe, cognac och två chokladbakverk (så goda att jag åt upp dessa innan bilden togs ).

Resten av resan satt jag och gick igenom en del pappersarbete och tog påfyllning på både cognacen och kaffet samt nöjt av den chokladbiten som serverades strax innan landing. Vi parkerade på gate F28 strax innan 2330 och efter att ha sagt adjö till crew och en liten spatsertur till centralbygget på T5, fick vi vänta 5 minuter innan min prioritytaggade väska kom ut som nummer 5.

För speciellt intresserade kan jag upplysa att belägget idag var ca 40% i C (rad 2-6) 70& i Y (rad 7-11) och 80% i M.

Summa sumarum av hela resan var att detta var en ovanligt positiv upplevelse av SAS något som jag tror har sitt resultat i en fin blandning av åldrar i crew. Hoppas på fler turer av detta slag inom en snar framtid.
Savipix is offline   Reply With Quote