LDW Loss Damage Waiver (eller i noen stater heter denne
CDW Collision Damage Waiver) er et noe du absolutt boer ha.
ALI har jeg ikke hoert om, men hvis det er en forsikring dekker skade paa tredje person er dette en fornuftig forsikring aa ta i tillegg. Utover disse er det tilbud om forskirkringer som dekker deg og dine....og de trenger dere ikke - Norsk reisforsikring dekker dette. Jeg ville ogsaa sjekke med Reiseforsikring selskapet i norge hva de dekker - muligens trenger du ikke
ALI.
Bestiller du i fra Norge, noe som i den absolutt fleste tilfellene loenner seg, er de flinke til aa gi deg en pakke med de noedvendige forsikringene inkludert til en gunstig pris....Fra Norge ville jeg benyttet Avis elller Hertz, solide ryddige selskaper....om du ender med aa bestille her borte og ikke er ansatt i et stort selskap som har avtale med Avis eller Hertz....kommer som regel Dollar eller Enterprise gunstigst ut.....men de er i en noe lavere standard enn Avis og Hertz....(Bilene er noe mere slitne, hoeyere KM stand etc.)
I tillegg saa vil de forsoeke aa selge deg en full tank med bensin, dvs. du kan levere bilen tom....bare husk paa at de ikke krediterer deg for hva som er igjen i tanken, saa hvis du ikke dytter bilen inn er ikke dette en noedvendigvis en god deal.....
MEN du slipper aa styre med aa fylle tanken rett foer du leverer bilen.....og bensinstasjoner rundt flyplassene vet aa ta seg litt ekstra betal nettopp av den grunn...