View Single Post
Old 25-04-2008, 18:19   #4
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Default Re: Politiet og bonuskort

Quote:
Originally Posted by ph-ndr View Post
Selv om jeg synes debatten er rimelig smålig, et helt konkret spørsmål: om de bruker de til å oppgradere seg selv til biz på returer etter å ha levert noen ut et sted, og om de bruker de til å slippe inn i loungen på jobbreiser (igjen, uten "gjest"), er dette lovstridig da?

-A
Det er ikke lov i henhold til statens reiseregulativ å ta ut private bonusturer når bonuspoengene er opparbeidet i tjenestesammenheng. Det er vel nettopp dette det ser ut til å være i dette tilfellet, i og med sitatet "...og brukt de opptjente bonuspoengene og storreisefordelene til å dekke ferieutgifter for seg og sine familier..". Det ser således ikke ut til å være snakk om å oppgradere seg til biz på returer, eller bruk av lounge, men av bonusferieturer. Å snakke om smålighet er ikke helt på sin plass i denne sammenhengen, om du spør meg.

Det er nokså opplagt at man ikke kan operere på dette viset. Såvidt jeg har forstått så er det akseptabel bruk av bonuspoeng å oppgradere seg selv når man er på tjenestereise ved bruk av bonuspoeng opptjent i tjenestesammenheng, samt å benytte seg av fordelene man evt har som gullkunde i forhold til loungetilgang.

Last edited by TOS; 25-04-2008 at 18:21.
TOS is offline   Reply With Quote