View Single Post
Old 23-04-2008, 11:18   #29
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: God fredag fra havet

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
I dag blir det S92 til Flesland.
Innom Statfjord C og ble dermed 10 minutter sene til BGO. Singelsete.

Quote:
videre med SAS 734 til Oslo i kveld.
Hadde 01F, men jeg havnet i cockpit på klapp i stedet. Nydelig vær over Sør-Norge, så Jotunheimen, Jostedalsbreen, Gaustadtoppen og Dagali. Avgang og ankomst før rute, men som vanlig ble det en halvtimes venting på bagen på OSL. Bagasjeutlevering på OSL er SAS sitt desidert svakeste punkt for tiden.

Quote:
I morgen blir det trolig DY 737 til Trondheim. De hadde rutetider som passer bedre og er 1000kr billigere enn SAS, så da må jeg nok velge bort SAS denne gangen.
Fin tur med Norwegian både opp og ned. Innsjekk og bag-drop minst like kjapt som hos SAS, ingen kø i det hele tatt. 01A med ledig nabosete begge veier, og bagasjen kom tålig kjapt på båndet, også på OSL. Ingen servering eller service, men det overlever man. Ene flyvertinna var en bekjent på turen oppover, så det var jo ekstra trivelig.

Alt i alt, DY mangler bare like hyppige avganger for å være like gode som SAS mellom OSL og de andre "store" byene i Norge. Denne gangen var det en vesentlig lavere pris og mer passende avgangstider som avgjorde for meg, og jeg ble ikke skremt fra å fly Norwegian flere ganger. Forrige gang jeg fløy DY på egen regning var det free seating og jeg havnet på rad 3. Når jeg kan velge rad 1 og dermed få litt benplass, er komforten bra nok.