View Single Post
Old 20-04-2008, 11:41   #11
Balle Chlorin
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 371
Default Re: Norwegians svært vellykkede markedsføring

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Det er ingen tvil om at Norwegian er flinke til å gjøre en "halveis Ryanair". De går dog ikke over streken, bare nesten.

Hadde SAS brukt samme strategien, hadde nordmenn kanskje hatt et annet inntrykk av Norwegian. Vi her vet jo alle at dette er en bløff.. SAS fikk sitt første "miljøvennlige" fly av akkurat samme typen som DY ti år før DY fikk sitt. Hadde jeg jobbet i SAS sin markedsavdeling hadde jeg knust DY bløffen med:

"Gratulerer Norwegian, eller velkommen etter! Det flotte nye flyet dere akkurat nå fikk, satte vi i trafikk det året Norge slo Brazil i VM etter at Rekdal satt straffen i krysset." SAS - Den suverent mest miljøvennlige flåten i Norge - i alle år og også i fremtiden

Men SAS holder seg til å markedsføre sitt eget produkt, ferdig med det. Det er kanskje ikke den mest moderne måten å markedsføre seg på, men det skaffer ihvertfall respekt i mange kretser....
"Men SAS holder seg til å markedsføre sitt eget produkt, ferdig med det"??

I SAS sine siste annonser, antyder ikke de veldig kraftig at med andre selskaper går flyene midt på natta, mens med SAS står du opp som normalt for å fly? Viser de ikke også til at enkelte andre selskaper tar seg betalt for både baggasje og seating, mens hos SAS er det gratis?

Det eneste de vel egentlig glemmer er at hos de andre selskapene slipper folk å betale et gebyr for å bestille billettene sine selv på internett....
Balle Chlorin is offline   Reply With Quote