Det er ingen tvil om at Norwegian er flinke til å gjøre en "halveis Ryanair". De går dog ikke over streken, bare nesten.
Hadde
SAS brukt samme strategien, hadde nordmenn kanskje hatt et annet inntrykk av Norwegian. Vi her vet jo alle at dette er en bløff..
SAS fikk sitt første "miljøvennlige" fly av akkurat samme typen som DY ti år før DY fikk sitt. Hadde jeg jobbet i
SAS sin markedsavdeling hadde jeg knust DY bløffen med:
"Gratulerer Norwegian, eller velkommen etter! Det flotte nye flyet dere akkurat nå fikk, satte vi i trafikk det året Norge slo Brazil i VM etter at Rekdal satt straffen i krysset." SAS - Den suverent mest miljøvennlige flåten i Norge - i alle år og også i fremtiden
Men
SAS holder seg til å markedsføre sitt eget produkt, ferdig med det. Det er kanskje ikke den mest moderne måten å markedsføre seg på, men det skaffer ihvertfall respekt i mange kretser....