View Single Post
Old 15-02-2005, 22:52   #11
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: CK andre SAS folk noe å ta lærdom av!

Jeg har en litt mixed blessing følelse av det nye konseptet til SAS. Mange passasjerer ser ikke det som noe problem at de kjøper mat. Faktisk de fleste har jeg inntrykk av. Man får bonuspoeng som før, men de aller billigste prisklassene får man bare 25% på. R og N som er nevnt i a.net tråden er for ID/AD passasjerer og ingen revenue pax er booket i de klassene. Men noen er skuffet, men sånn har det forsåvidt alltid vært.

Jeg tror nok SAS ønsker å kalle flex business light, men de som har som policy å kjøpe kun i økonomi klasse ville ikke booket i den lenger da.

Men en ide kunne kanskje vært og lagd en mulighet for M-klasse paxen å betale f.eks. 100 kr ved booking øyeblikket og da få mat ombord. Litt ala charter-selskapenes nomeal system. Nå er det sikkert noen som synes det blir for likt charter, men og så? Ihvertfall på avgangene som tar over to timer. Nå blir vel utfordringen i bookingsystemene. Men går man inn for noe så får man det til.