Etter en del fram og tilbake fikk jeg bestemt meg for at også årets "hovedferie" blir lagt til Balkan. Jeg fikk et meget positivt inntrykk av Bulgaria forrige gang, men fikk med meg for lite. (Litt artig å høre at reiseguru Riisnæs på
NRK nevner at han har vært mye i Bulgaria de senere årene, ikke alltid at jeg hører på ham, men det var jo interessant at han sa det). Dette er absolutt et land med mye spennende.
Det var vanskelig å få billige billetter til Svartehavet rundt 20 juni, så endte opp med Novair til Burgas 22. juni. (I fjor fikk jeg lett enveis med "Apollo Ticket", men i år var disse allrede utsolgt). Da blir jeg vel der 3-4 dager for avslapping og billig øl. Derretter planlegger jeg å reise til innover i Bulgaria, og der er det nok en del å få med seg.
Noen som har noen tips i den retning?
Hjemreisen blir fra Bucuresti. Var ikke klar over at
SAS hadde rute dit, men de har de altså. Kostet 1.400 kr. Blir vel en 3-4 dager i den byen også. Så hvis det er noen som har vært der, så hadde det vært hyggelig med tips.
PS - tidligere ba jeg om tips om Ukraina, og takker så mye for tips i den retning, men ettersom det blir mye reising i det nærmeste - Peking og Madrid i april/mai, så følte jeg mer for å oppsøke tross alt litt mer kjente forhold i juni. Da blir det 99 prosent sikkert Ukraina neste år. (Uff, det er så mange land man skal rekke...)