View Single Post
Old 07-04-2008, 18:02   #47
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Tilbake Til Stillehavet Igjen, Nå One-stop Honolulu Med Co !

Quote:
Originally Posted by Dag Viking View Post
Et godt stykke bak FB når det gjelder oppgradering med andre ord. I perioden som gull hadde jeg 93% oppgradering på NW, de fleste bekreftet på forhånd og et par ved gate. Der er vel gull bare 40 000 poeng også. FB gull/plat ga meg automatisk tilgang til WC og PC i USA, og ved innenriks reiser. MP gjør vel ikke noe lignende.
Det ser ut som det er fordeler og ulemper ved begge programmene

Fikk forresten kort fra FB for noen uker siden, de ga meg en soft landing med sølv, etter kun 7000 miles i fjor. Har ingen planer om å fly med Skyteam i år, men man vet jo aldri. Betaler jeg for billetten selv, så blir det nok *A.
Nå er flyene blitt ganske så fulle de siste par årene her i USA.. Jeg håper dette også gjelder for NW.. Tar du derimot CO og DL med i beregningen tror jeg du har mye større sjanse med UA.. Det kommer jo også an på når på dagen/i uken du reiser. Typiske business avganger som fruen tar ofte, samt at hun ofte tar en tidligere/senere flight enn planlagt og mister dermed sitt F sete. Da forsvinner sjansen på F noe voldsomt.

Det sier jo seg selv at sjansen er mye større med UA enn med Skyteam her i USA. Oppgraderinger gis jo bort gratis hos Skyteam.. Det vil med andre ord si at en sølvkunde som hos UA ikke ville hatt mange 500 milers på konto får setet ved gate. Dersom det kommer en Plat etterpå som booker om flight har han mistet setet til kunder langt nede på liste. Ikke et system jeg er tilhenger av.

På avganger som er ferierelatert/weekendturer, har vi begge 100% de siste 18 mnd

Last edited by Tommy777; 07-04-2008 at 18:06.
Tommy777 is offline   Reply With Quote