Quote:
Originally Posted by MartinL
Jeg har aldri hatt poblemer med å fly British Airways fra Osl til Århus.
Få har problemer med å fly Danish air transport innenriks i Norge.
Jeg gir ikke en tanke til at det er West air Sweden som flyr norsk post. Ikke bryr jeg meg heller om at Stena Saga har store svenske flagg, "stockholm" malt på skroget og svensk besetning på en rute til Danmark. Har heller ingen større problemer med å tanke hos tidligere British petrolium når jeg er alle andre steder enn i England.
Og skal jeg med buss til København går jeg lett inn på www.safflebussen.se
Utfordringen til DY er ikke navnet Norwegian, men å plassere assosiasjonene i markedet til produktet de leverer. Det tror jeg Norwegian skal klare med de dyktige folkene de har!
|
Nu har väl Norwegian större ambitioner i norra Europa än British Airways och Säfflebussen som utanför sina huvudmarknader Storbritannien repektive Sverige har marginell verksamhet. British Petroleum har ju alltid använt sig av akronymet BP som ger neutrala associationer.
Jag tycker det hade varit rätt tillfälle för DY att se över sitt varumärke i samband med integreringen av Flynordic. Visionen är att bli ledande lågprisbolag i Nordeuropa och namnet Norwegian är kanske inte ett hinder i sig för att nå dit, men jag tror samtidigt inte att det tillför något nämnvärt (förutom i Norge förstås). Jag är inte ens säker på att alla svenska konsumenter kan stava till 'Norwegian'. Men det kan säkert ändras med en reklamkampanj eller två.