Dette temaet har vært litt diskutert før også og jeg tror i hvertfall trygt vi kan fastslå at ruten ikke går godt. BA's andel av trafikken ut av
OSL har falt dramatisk de siste årene, og jeg tror Oslo- ruten kan være i fare. Dessverre fordi BA har et meget godt tilbud til London og er et selskap jeg liker godt, i hvert fall når de ikke åpner nye terminaler.
En annen grunn til at ruten går dårlig er vel at punkt til punkt- trafikken til London er ekstremt konkurranseutsatt med nå både Ryanair, DY (ikke minst!!!) og NB inne på markedet. I tillegg har SK tross alt syv daglige avganger nå på hverdager inkludert de to til
LCY. Og som transferflyplass har vel
LHR med god grunn fått et dårlig rykte.
Men det er litt rart for både fra
ARN og
CPH går vel BA meget bra, det er vel ikke lenge siden de startet sin sjette daglige fra
CPH i tøff konkurranse med mange konkurrenter. BA tilbyr jo også one-way- priser til London, i motsetning til KL til
AMS og AF til
CDG for å ta de som eksempel.
Jeg ankom som nevnt i min tripreport fra
LHR i går og kunne da se boardingen starte på 17- avgangen med BA og det var lite folk ved gaten. Ikke akkurat noen god indikator på beleggsprosent, men dog...