Quote:
Originally Posted by brendas
Jeg ville ventet med å tro fullt og helt på dette... Personer med ganske sikre kilder innenfor Boeing har fortalt at de fortsatt holder siste schedule, og andre med kontakter innen selskapet har fått avvist påstandene Leeham kom med (at kablingen i LN2 har blitt revet ut.)
Vent til Boeing kommer med neste update i slutten av mars, da kommer det litt mer håndfast informasjon enn spekulasjoner fra mer eller mindre sikre analytikere...
|
Nå tror jeg ikke man skal trekke analytikere hos Goldman Sachs i tvil.
Disse vil jeg påstå tilhører de mest seriøse i markedet.
Det er vanlig at store konsern slik som Boeing inviterer og holder analytikere fra slike selskap som Goldman Sachs orientert om utviklingen av store prosjekter samtidig som de kan få innspill i retur hvordan markedet vil reagere på slike oppdateringer/nyheter.
Dette er komplekse industriprosjekter og det er viktig at markedet forstår hva som skjer uten å sende aksekursen unødvendig inn i en berg-og dalbane situasjon.
Derfor kommer analytikere fra Goldman ut i markedet med følere via seriøse medier.
Man skal huske på at det er snakk om svært store verdier det dreier seg om for produsenter,investorer og brukere.
Ingen er interessert i økte kostnader eller tap på investeringene.
Her har produsent allerede et "byggelån" som løper og vil ikke få inntekter før leveranse av første maskin.
Brukerne(flyselskaper og leasingselskaper) har allerede arrangert/innhentet finansiering for maskinene de skal anskaffe.
Ekstra kapasitet som må fylle mellomrommet inntil nye fly kan leveres til flyselskapene må sikres.
Alt dette påvirkes av sene leveranser og får enorme ringvirkninger i markedet slik det har skjedd ved en rekke tidligere anledninger av andre flytyper-
Derfor vil ikke et selskap som Goldman fare frem med tomsnakk.