View Single Post
Old 10-03-2008, 08:08   #12
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Default Re: Med SK til Bangkok på C

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Det var en kombinasjon av pris og muligheten for å få haugevis med poeng. Tur retur i business med SAS (inkl gullkortbonus) gir 30 000 poeng. Da har man jo nesten fornyet gullkortet allerede.

Hadde også lyst til å reise via ARN, men da ble billetten mye dyrere. Alternativet var å reise Thais Premium Economy, men det skilte ikke så mye på pris, og dessuten hadde det bare vært en tre del av poengene.

BF
Jeg reiste til Berlin og startet reisen der. Fikk t/r Berlin for 16800,- i BIZ, via ARN mot BKK (3000 poeng mer). Med gullkortbonus og en del innenlandsreiser i Thailand (BIZ - 1200 poeng pr. tur) er gullkortet sikret videre stort sett p.g.a. denne turen.
Fra ARN til BKK serverte de bl.a. køttbullar med potatismos og lingonsylt - kanskje ikke akkurat det man ser for seg som BIZ-hovedrett, men virket som mange ville ha det (svensk tilpasning siden flyet gikk fra ARN???).
5 ledige seter i BIZ tror jeg det var, men 3 av dem ble raskt fylt opp av SAS-ansatte fra lavere klasser etter avgang.
Leselampen min var også problematisk, men ved litt fininnstilling kunne den til nød brukes.