brendas, det var vel litt spåklige finurligheter og ordspill du ikke forstod her - og jeg har ikke sagt noe om at Dreamlineren er et prosjektmareritt. Men det ser ut til at jeg har mine ord i behold - allerede 22. august 2007 spådde jeg på et nærværende forum A.net følgende:
Quote:
http://www.airliners.net/discussions...-KGL#ID3573208
Do I sense a change of tone from one year ago or am I wrong?
I would say we have to prepare our selfs for a late Dream - maybe a more realistic EIS would be at the start of the winter season 2008/2009? Even that schedule would be a tight one if you look at the latest records of Boeing wide bodied twins:
767-200: ff 26 Sept 1981 eis 8 Sept 1982 = 11.5 months
767-200ER: ff 6 Mar 1984 eis 27 Mar 1984 = 21 days
767-300: ff 30 Jan 1986 eis 20 Oct 1986 = 9.6 months
767-300ER: ff 9 Dec 1986 eis 3 Mar 1988 = 14.7 months
767-400ER: ff 9 Oct 1999 eis 14 Sept 200 = 11.2 months
777-200: ff 12 Jun 1994 eis 7 June 1995 = 11.8 months
777-200ER: ff 7 Oct 1996 eis 9 Feb 1997 = 4.1 months
777-200LR: ff 8 Mar 2005 eis 3 Mar 2006 = 11.8 months
777-300: ff 16 Oct 1997 eis 27 May 1998 = 7.3 months
777-300ER: ff 24 Feb 2003 eis 10 May 2004 = 14.5 months
Average of all the above = 9.7 months
Average of the first of type = 11.7 months
Average of the last two projects = 13.2 months
In addition to all that new technology for the 787, the trend has to be broken big time if Boeing is going to deliver in May.
|
Riktig nok var dette allerede før første bekreftede forsinkelsesmelding fra Boeing, så jeg tok litt for lite i med forsinkelsen. Men jeg får si det selv siden ikke andre gjør det, det
VAR en god spådom!