Quote:
Originally Posted by LN-FHU
Jeg har bestandig lurt på hva 1K er for noe.....
Er ikke så bevandret i kortverdenen for fly....Har kun EBB, nesten uten poeng......
Reiseaktiviteten er ikke akkurat kjempestor, som dere kan se på "min Flightmemory"....
Hva er liksom "top-of-line" på BA, KL, AA, UA, SQ og TG.....hva gjelder kort selvsagt....
|
I Star Alliance kreves det Star Alliance Gold for å komme seg inn i loungene, har du et kort som har det, er du langt på vei.
Hos UA finnes det 4 nivåer: Basic (som
EBB), Premier (som er *Silver), oppnås ved 25.000 miles flydd pr. år, Premier Executive (*Gold), 50K pr. år og 1K (også *Gold) 100K pr. år. Så du skal ha litt aktivitet for å komme på topp. Hva får man her oppe? Poengmessig akkurat det samme som ved 50K, men man får boarde først, har egen innsjekkinsskranker, får flere eksklusive oppgraderings vouchere etc. Det finnes også et nivå kun for inviterte i UA som kalles Global Services. Her må du kun fly på fullpris, business eller first for å få invitasjon.
Hos AA er det samme opplegget, kalles Gold, Platinum og Executive Platinum med VIP på toppen.
I BA er det Silver og Gold, Premier er superkortet som veldig få blir invitert til å nyte.
Når det gjelder SQ og TG må du nesten høre med Alex, han har kontroll på den delen av jordkloden.
Skyteam må du nesten spørre de som flyr med "alliansen for resten"
Noen gode nyheter: Radisson's Gold Pointrs har forlenget topp statusen min ett år til. Kortet kom i posten i går.. Blir aldri å beholde det kortet, bor ikke på Radisson her borte