Thread: Sfb-bgo-svg-ebj
View Single Post
Old 01-03-2008, 22:45   #5
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Sfb-bgo-svg-ebj

Ankomst Flesland ca 9.30, og avgang videre til SVG kl 10.50 betydde god tid. Vanligvis pleier jeg sjekke inn dagen før på nett, men denne billetten ble booket samme morgen og jeg måtte dermed ta til takke med det som var igjen. Det ble 03D, og det spiller jo heller ingen rolle på en så kort flight. På Flesland var det ingen kø for å sjekke inn i automaten, og 2 minutter kø for å levere bagen. Flyet var ca 15 minutter forsinket, så det ble tid til å sjekke mail og spise litt. En kjapp tur til SVG uten noen form for servering med en x-BU 735. På Sola var bagen min ca nr 15 på båndet, med priority på selve taggen. Ingen ekstra rød tag ble satt på i Bergen.

Det er ikke så mye å gi karakterer på egentlig. Kjapp og grei innsjekk, akkurat nok plass til at det ikke er vondt å sitte i 30 minutter, ingen servering, og bagen tålig tidlig på båndet. Standard kort innenriksflight, som alle har opplevd mange ganger.

Etter noen timer på Forus var det på tide å bevege seg videre. Ankomst flyplassen ca 50 minutter før avgang. Ingen automatinnsjekk, men ca 2 minutter kø for å få brukt skranken/bagdrop'en til DY.

Køen til security var, som på Flesland, ikke eksisterende! Akkurat det gjør reiseopplevelsen mye bedre, ikke noe gjør reising med jobben mer slitsomt enn å stå i kø for en kjip ting som security. Etterpå gikk jeg for å få meg litt mat og en halvliter. Siden jeg skulle offshore var det liten vits å handle noe på taxfree. Flyet var noe forsinket, og propp fullt av danske oljearbeidere som skulle tilbake til hjemlandet. Det ble servert samme mat som forrige gang jeg fløy ruten, et lite stykke brød med MYE pålegg. Ikke så veldig godt, men greit nok. Jeg vil påstå at SAS serverer bedre mat foran i kabinen på intraskandinavisk. 340 er trang og den bråker, litt mer enn F-50 og vesentlig mer enn Q-400. 70 minutter er mer enn nok, men heldigvis sov jeg deler av turen. Fremme i Esbjerg var bagen ganske kjapt på båndet, det er jo en bitteliten flyplass.

Her i Esbjerg er jeg nå på andre dagen, turen offshore har blitt utsatt til i morgen. Tror forresten det blir samme type helikopter som jeg fløy i fjor sommer, den litt mindre Eurocopter EC-155. Et mer komfortabelt helikopter enn SuperPuma og S-92 iallefall