View Single Post
Old 21-02-2008, 22:45   #7
Utflyttet
Ute på tur

Default Re: Skal det først gå gale så kan man i det minste gjøre det skikkelig

...og det var ikke over så lett, nei!

Ute ved gaten var det null info, men ved utspørring av noen Thai-ansatte fikk vi vite at de skulle ha folk uten innsjekket baggasje ombord ASAP, så ville alle som hadde sjekket baggasje bli tatt i busser for manuell bag-ID ute ved flyet vi kom fra. På vei ut til gaten så jeg og en kreativ sjel som ikke hadde hatt tilgang til loungen som var sendt for å handle på Burger King, det var en del humring når han stillte i køen med en ryggsekk, laptop ute og fire, store og varme plastposer med burgere og tilbehør til gjennomlysning. Han gjorde i hvertfall stor suksess ved gaten blandt sine venner.

Så greidde buss-sjåføren å kjøre seg vill to ganger, men det var jo delvis positivt da vi fikk sveipet igjennom inngangen til Thai sine vedlikeholdshangarer på sydsiden av plassen, før vi endte på langt uti ingensted hvor flyet var tauet ut, og all baggasje var tømt utover plassen i rader, og så bli vi eskotert en og en for å plugge ut baggasje. Jeg har vært med på bag-ID før, men ikke med så mye millitært og våpen rundt.

Vel tilbake ble den optimistiske avgangen 2330 etter hvert forbigått i stillhet og først 0200 tok vi av. 0405 var vi på bakken i Singa etter en veldig søvnig tur, og 0430 gikk jeg inn døren på hotellet her. Og nå er det meste av admin-oppgaver gjort, så nå er det leggetid ganske veldig straks her...

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote