View Single Post
Old 10-02-2008, 00:33   #15
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Default Re: Prissammenligning Ryanair-Norwegian

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Flightdeck, SAS Norges tilbud til LCY er ekstremt bra prismessig når som helst bare en passer på å fly i motstrøm med vanlige forretningsfolk (til London ettermiddag og fra London om morgenen). At London City Airport er en drøm for den reisende med ekstremt lite kø i passkontroll og bagasjen på båndet når du når frem etter å ha gått de få meterne fra flyet gjør ikke det mindre bra. 15 minutter etter ankomst står man på perrongen til Docklands Light Railway og 40 minutter senere sjekker man inn på Thistle Marble Arch. Fremdeles har en god tid til en drink før åttetretti-forstilling av Mamma Mia på Prince of Wales Theatre en fredag eller god tid til en fantastisk god italiensk/fusion middag på Quo Vadis i Dean Street. Dagen derpå er det å få seg en bedre engelsk frokost og deretter ta seg ned til i aviskiosken ved hotellinngangen for å få dagens nyheter. Hvis det er den eldre kioskinnehaveren som står der så må det bare snakkes fly (den mannen er flyinteressert og når det gjelder eldre britisk flyhistorie er han det rene oppslagsverket).

Er ikke London herlig dere? Og etter SAS Norges direkteflight fra OSL til LCY er den bare blitt såååå myyyye herligere.

Så til slutt en liten kommentar om tilbringertjenesten til Stansted - den er såååå dyr og j...lig treg. Fatter ikke at de kan være så uforskammet å kalle det Stansted Express når det tar minst 45 minutter å tilbakelegge de 55 kilometerne det er til/fra Liverpool Street Station og det forlanger de £15 for. Nei, takker meg til Flytoget som gjør unna omtrent samme avstanden på halvparten av tiden selv med stopp på Lillestrøm og dette for for et par kroner mindre.

Helt enig, det der hørtes ut som en perfekt London-dag (dog mangler det litt fotball). Å komme til London utpå ettermiddagen er egentlig litt undervurdert... Høres ut som du også har litt sans for Thislte Marble Arch? Håper hotellet ikke har forfalt nevneverdig siden sist jeg var der i 2006...? Skal bo der i neste måned da jeg skal ha SK OSL-LHR til en veldig billig penge.
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote