Quote:
Originally Posted by Someone
Jeg er ikke uenige i deg der, det jeg prøvde å ta opp er hvorfor det er værre for folk i handling/flybransjen å få ny arbeidgiver enn i andre yrker?
Min personlig mening i denne saken er at ihvertfall front-line personell som har direkte kontakt med passasjerene bør være ansatt i flyselskapet, mens det utpå rampen spiller mindre rolle. Dette er jo blant annet en løsning LH (som kanskje er Europas beste selskap) har valgt hvor ramptjenestene er outsourcet, mens det som foregår inne på terminal er in-house.
Når det kommer til SGS synes jeg de som jobber mot passasjerer står på og gjør en god jobb og er bedre enn deres outsourcete konkurenter, mens det på ramp(stuer avd.) er av varierende kvalitet, spesielt på CPH. (og det er det nok flere som er enige i meg med)
|
Jeg er enig at det ikke er vaerre for ansatte i flyselskapbransjen enn andre bransjer aa faa ny arbeidsgiver....jeg tror det er negavtivt uansett bransje...har selv opplevd dette i IT bransjen og det var absolutt ikke noe positivt med det, for oss ble allt vaerre og innen 3 maaneder hadde vi alle funnet oss nye jobber.
Og som kunde ser jeg ingen fordeler med aa forholde meg til ansatte i et eksternt firma naar jeg trenger hjelp fra frontlinjen, uansett bransje