View Single Post
Old 04-02-2008, 14:48   #16
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Dagen før dagen

Quote:
Originally Posted by sk931 View Post
Måske får det heller ikke betydning...men mange af SGS ansatte har altå mere en 30 års ansættelse....Det her er en snak om at være "hjemme" altså en del af familien, om jeg så må sige...
Ved et eventuelt frasalg af Ground handling skal SAS da ikke tro at de får bedste handling ved at shoppe rundt...SAS vil få en plads i "skuffen" sammen med andre selskaber..SAS kan ikke forlange særbehandling, bare fordi de er det største selskab.....
Hilsen
ole
Jeg er ikke uenige i deg der, det jeg prøvde å ta opp er hvorfor det er værre for folk i handling/flybransjen å få ny arbeidgiver enn i andre yrker?

Min personlig mening i denne saken er at ihvertfall front-line personell som har direkte kontakt med passasjerene bør være ansatt i flyselskapet, mens det utpå rampen spiller mindre rolle. Dette er jo blant annet en løsning LH (som kanskje er Europas beste selskap) har valgt hvor ramptjenestene er outsourcet, mens det som foregår inne på terminal er in-house.

Når det kommer til SGS synes jeg de som jobber mot passasjerer står på og gjør en god jobb og er bedre enn deres outsourcete konkurenter, mens det på ramp(stuer avd.) er av varierende kvalitet, spesielt på CPH. (og det er det nok flere som er enige i meg med)