View Single Post
Old 27-09-2004, 16:30   #62
DY
ScanFlyer Dusty

Default Replying to Topic 'Kontrollsentral Sør til Sola'

Quote:
Originally posted by LN-BRK

Quote:
Originally posted by DY
Det vi diskuterer her er faktisk måte det KLAGES PÅ. At man har vært så heldig å få en god utdannelse betalt og fått en jobb som er givende og innteksgivende er jo flott.
Nettopp, men det er du som nevner det i samme åndedrag som du sier at de bør komme seg tilbake i jobb og at det rammer uskyldige....

Quote:
Om mna tror at det ikke kommer til å skje omorganiseringer i arbeidslivet er en blåøyd.
Helt enig! Flygelederne er heller ikke blåøyde vil jeg tro, men de reagerer og bruker de virkemidler de kan.

Det er helt sikkert politiske hensikter med dagens aksjon (jeg er ikke komplett idiot), og det beste ville vel vært at ettermiddagsskiftet ble kjørt som normalt eller med redusert kapasitet (noe som ikke skjer). Da hadde de fått roet ned, snakket sammen, og de haddet samtidig fått markert sitt synspunkt.

At de umiddelbart la ned arbeidet når beskjeden kom ser jeg ikke på som unormalt sikkerhetsmessig sett. Ville sett på det som mer unormalt om de bare fortsatte helt upåvirket.
Så så LN-BRK, har aldri påstått at du er komplett idiot, og kommer aldri til å på stå det.
La oss roe oss ned litt begge to, tror vi er litt enige også. Jeg tor det hadde vært smartere om de f.eks gjorde andre framstøt enn å ødelegge høstferien og flyreisene til mange. At noen kan synes det er tøfft å jobbe etter en sånn beskjed kan jeg forstå, men at ALLE ikke klarte å jobbe etter at det er kommet et FORSLAG (ikke bestemt noe ennå) om at samfunnet vil tjene på å flytt kontrollsentralen til Stavanger synes jeg er litt merkelig. Det er altså 1 flygeleder på Røyken som taklet en slik situasjon.....egentlig ikke særlig betryggende.

Forøvrig interessant lesning:
http://pub.tv2.no/nettavisen/reiseliv/article283891.ece
DY is offline   Reply With Quote