God morgen fra Heidrun. Første nattskift er alltid litt tungt, men om et par timer er det puta som gjelder.
Hadde en interessant tur oppover med
SAS i går, LN-
TUF fra
OSL til
KSU. Vi var lette, ca 45 pax, så det var en skikkelig rakett-takeoff på
OSL. Litt tall for de spesielt interesserte.
43,7T
ZFW, 4,6T Fuel,
TOW 48,3T.
Tok av på 19R, fra A9. Ingen derate, men
TAI på.
V1 og Vr på 109, V2 på 121 knop. Flaps 5.
Etter 400-500 fot hadde vi 155 knop og 5000ft/min i TO-config.
Kapteinen lekte seg litt med
FMC, og fant ut at det ikke var noe problem å nå FL380 selv på den korte turen, i stedet for FL320 som var klareringen. På turen opp til FL380 var vi aldri under 2000ft/min, klatret på 302KIAS til vi nådde Mach 0,79. FF i FL380 ble da 1,0T/timen pr motor.
Vi nådde
KSU ganske rett sørfra og fikk beskjed om 5000 overhead flyplassen, så joine right downwind for visual right base etter en Metroliner.
Nok tørrprat fra meg, men det var iallefall en fin tur