View Single Post
Old 19-01-2008, 17:24   #21
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,929
Default Re: The Julebord (Seattle)

787, vel foerst vi fikk ikke klappe den, Tommy ville jo gjerne sparke litt i dekkan, men naar vi saa produksjons linjen saa skjoenner vi hvorfor....foerst og fremst dette er det ikke mange som faar se, det er spesiellt at de slapp oss inn....de er 4 maskiner paa linjen, l/n 1er jo den som ble vist frem 7/8/7 og den baerer naa preg av det jobbes hardt....de har flyttet alle ingenioerer og leverandoerer ned paa gulvet, de sitter i et aapent kontorlandskap paa hangar gulvet for vaere saa naer maskinene som mulig....l/n 2 staar ogsaa paa egne hjul og er noksaa komplett rent skrog og vingemessing...denne skal brukes i statisk testing, og skal brekkes i filler....l/n 3 er ogsaa langt paa vei komplett med vinger etc montert, igjen en statisk test maskin (Tommy mente at disse 2 var de eneste Untied kunne ha raad til - some assembly required ) Langt bak saa vi at de har begynnt paa #4.....hele linjen bar preg av at dette var under utvikling, og at det jobbes hardt....det er enna midlertidig stillaser rundt disse maskinene, stillaser som etterhvert vil erstattet av permanente bevelige strukturer....klart vil alle de ca 1500 kontor plassene flytte opp i etasjene rundt etterhvert som dette skrider frem....naa sier de at det blir Power On i slutten av Mars og first flight i slutten av Juni....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote