View Single Post
Old 19-01-2008, 15:54   #21
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,387
Default Re: Hvorfor vækster København ikke mere end 2,5 %?

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Den tid CPH var europeisk hub for SAS er passé, de to andre hovedstedene pluss flere andre større flyplasser i de tre landene (f.eks. NYO, GOT, BLL, SVG, BGO, TRD) har nå direkteforbindelser til et vel av europeiske destinasjoner.
Selvsagt vil andre flyplasser øke en vekst i antall direkteruter, men f.eks de flyplasser du nevner her som eksempel vil aldri kunne få et "fullverdig" rutetilbud, spesielt sett i forhold til CPH, ARN og OSL, med mindre oljeprisen blir så lav at det blir lønnsomt med CRJ-200 og lignende fly. Både CPH, ARN og vil fortsatt være Skandinaviske hub'er

Hub and spoke modellen er ikke død selv om mange nye direkteruter er åpnet. Husk at f.eks for forretningsreisende er ikke 2 ukentlige flygninger godt nok!
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote