View Single Post
Old 18-01-2008, 08:24   #1
SpotOn
ScanFlyer Silver
 
SpotOn's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 661
SAS Prosedyre etter go-around

Fikk litt spenning i hverdagen på tur til Oslo fra Stavanger i dag når flyet jeg var passasjer på gjorde en go-around før landing på OSL. Før nytt landingsforsøk fikk vi god informasjon fra cockpit og fikk bla. opplyst at go-around ble gjort på grunn av for høy fart. Aksjon var da påkrevd i henhold til prosedyre. Så til spørsmålet: Vil det være samme person som "styrer skuta" ved neste landingsforsøk, eller overlater man da roret til personen i nabosetet (eller er det normal praksis / prosedyrer som sier noe om dette)?

Last edited by SpotOn; 18-01-2008 at 08:49. Reason: Trenger jo strengt tatt ikke oppgi flightnummer og selskap for å få svar...
SpotOn is offline   Reply With Quote