View Single Post
Old 09-01-2008, 16:10   #11
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Default Re: Nye stoler i Economy class

Quote:
Originally Posted by AirbusTero View Post
Kunne ikke vært mer uenig. 737-700WL har slike seter ja, trur eg. Men fløy en slik opp fra Berlin. Satt omtrent på raden over vingen. Og jeg har aldri opplevd dårligere sete mht komfort og plass om bord i et rutefly, utenom de dårligste hos DY. Setene ser simple ut. De har lavere seter med mye dårligere "nakkestøtte" enn de har på f.eks. 737-800 (der kan jo nakkestøtten også "brettes fram"). Noe av det verste er at metallbøylene stikker ut selv om bordet er oppslått, slik at knærne tar bort i metall. Dessuten mangler koppholder. Det er også manglende justeringsmuligheter for oss som får brettet i magen... Setene virker billige og simple.
Typisk eksempel på litt smak og behag, tror jeg. Det sies jo at smaken er som baken, og nettopp her blandes vel smaken og baken.

Jeg har riktignok ikke sittet i setene mer enn et par ganger (SVG-OSL og BOO-TRD), men jeg satt godt. Det er en, for meg, irriterende metallbøyle som treffer meg på leggen, men det er vel også det eneste. At de er forholdsvis lave synes jeg gjør kabinen lys og triveli.

Billige og simple? Jada, pris er sikkert et viktig kriterium for å velge seter, så det kan nok regne med.
gustavf is offline   Reply With Quote