View Single Post
Old 02-01-2008, 20:14   #43
LN-TAL
ScanFlyer Silver

Default Re: Norwegian nødlandet på OSL

Quote:
Originally Posted by EB View Post
En av mine kollegaer var ombord og hun reagerte på mangelfull informasjon fra ordene "Prepare for emergency" kom og til de var kommet ned på "trygg" høyde...
Jeg kan skjønne at folk som ikke vet hva som skjer blir urolige og gjerne skulle hatt mest mulig informasjon kjappest mulig, men:

1. Man prioriterer å få maskinen ned i trygg høyde, og når slike ting skjer går man igjennom en godt innøvd prosedyre, og dette skjer i høyt tempo. Pri1 er selvfølgelig å få på seg oksygenmaske. I 30-40k fot har man bare sekunder å gjøre på før man er så omtåkete at man ikke kan gjøre noe fornuftig.

2. Man sitter med oksygenmasker på under hele descenten, og selv om det er mikrofoner i disse er det enda vanskeligere (for utrente ører) å forstå hva som blir sagt, så selv om man skulle falle for fristelsen til å komme med en rask forklaring ville ikke passasjerne forstå så mye.

Så jeg kan godt skjønne at det var skremmende, men det har sine grunner at slik informasjon ikke kommer så raskt som man selvfølgelig skulle håpe.
LN-TAL is offline   Reply With Quote