View Single Post
Old 21-12-2007, 03:07   #47
OEriksen
ScanFlyer Blue

OEriksen's Avatar

Default Re: Tåkeproblem for juletrafikken.

BA 767 og 769 ble begge kanselert, og BA 770 kom ikke til OSL i dag.
BA 767 fikk delay før det dro fra gate. pga Airstarerten vi leier sammen med Røros ikke funket.. En luring i Røros hadde fyllt den full med diesel så den startet ikke. SA sin funket ikke og SAS hadde nok og gjøre selv. Så da den fikk airstart av SAS etterhvert taxet den til de-icing.
Prøvde og ruse opp før den skulle ta av,men ble ikke kvitt vibrasjoner. Hadde visst prøvd 2-3 ganger. Men den tok aldri av. Og kom tilbake til gate, med gater ved terminal er var ikke og oppdrive da, så den kom inn på Gate 205 på cargo platen.
Litt etter dette hørte jeg på radio at 769 var kanselert og 2 min etter ble også 767 det samme.
Da den hadde parkert og slått av motorene sjekket jeg de etter at jeg hadde sett kaptein og styrmann ta bilder av fanblades.. Det var da ca 3 cm med is på fanblades og videre innover.
Helt hvitt var det inni der. Alt var dekket med is.
Værste jeg har sett noen gang av is i motor.

Når de kanselerte 770 vet jeg ikke,men den ble i hvertfall det..

Og man så ingen ting, kunne høre fly,men ante ikke hvor de var. Merkelig denne freezing foggen!

MEN det har vært en dag med litt action og rask jobbing for at folk skulle få bagasjen sin og alt for og få komme seg på hotel og vente på at flyet forhåpentligvis kan ta av i morgene timene i dag.

Last edited by OEriksen; 21-12-2007 at 03:10.
OEriksen is offline   Reply With Quote