Hva med to 767 eller lignende, blir stasjonert på Osl. da kunne man vel fått en bra flåte utnyttelse om flyene gikk gjennomgående fra en asia destinasjon til Statene. ett fly ville vel bare være dårlig økonomi da det blir mye død tid på flyet.
Nå tar jeg helt ville tall her, men for å illustrere min tanke uten at noen skal henge seg opp i destinasjon valg og flytid:
Fly 1
Bangkok - Osl 11 timer.
Turnaround Osl 2 timer
Osl - Chicago 8.30 timer
Turnaround chicago 2 timer
Total 23.30 timer
samme rute tilbake
Fly 2
Singapore -
OSL 12 timer
Turnaround
OSL 1.30 timer
Osl - Chicago 8.30 timer
Turn around chicago 2 timer
total 24.00 timer
samme vei tilbake
Her får man daglige avganger til Chicago og tre til hennholdsvis Bangkok og Singapore.
ytteligere en fjern destinasjon kunne gått søndager, eks Dubai.......
Med kun ett fly er vell
SAS dømt til å misslykkes fra Gardermoen. Jeg er redd de må ta i litt gitt, slik som jeg illustrere for å få bra nok flåteutnyttelse og destinasjoner.
Mulig jeg er helt på viddene, men å stasjonere en maskin blir det ikke penger av!!!!!!