View Single Post
Old 09-12-2007, 12:23   #6
EAGLE
ScanFlyer Silver

EAGLE's Avatar

Default Re: SAS surrer bort en halv million kofferter i året

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Hvis sen innsjekk er årsak til at bagasje ikke kommer frem, burde de ikke da ha den deadline for innsjekk som var tidlig nok til at bagasjen kommer med?
Deadline er i dag 30 min. Du skal være FERDIG innsjekket senest 30 min før STD. ....betyr ikke siste oppmøte 30 min før STD... Men helt feil å si "SAS roter bort". Som det helt riktig er påpekt her så er det veldig mye transfer bagasje,fly er forsinket inn og det blir for liten tid i transfer. Ideelt sett burde nok en del connection tider vært mye lengre på en del flyplasser/for en del ruter,men flyselskapene veier nok dette om mot salg/inntekt og evt utgift med bag/pax irr.
Vi som jobber tett med savnet/forsinket bagasje ser likevel at noen enkle tiltak kunne vært innført (..bortsett fra lengre cnx tider..). F.eks noe så enkelt som navnelapp. Det burde vært påbudt å ha navnelapp utvendig og invendig på all innsjekket bagasje. Det står mange tusen kolli bagasje rundt omkring i verden som ingen vet hvem eier....pga av ingen navnelapp eller info inni bagasjen om eier osv. Bagasjetagger kan bli slitt av i sorteringsanlegg,ved lasting/lossing osv. ....en del tagger blir og satt feil på kofferten/baggen av passasjerene selv (automatinnsjekk..) og løsner før den er kommet gjennom sorteringsanlegget.... Navn på sine eiendeler burde være en selvfølge....
Men så lenge den menneskelige faktoren er med i bildet så vil det naturligvis også bli gjort feil.
EAGLE is offline   Reply With Quote