Quote:
Originally Posted by Someone
Både ja og nei. Man må også huske på avgangs og ankomstider og få hele systemet til å "gå opp". TG sin CPH flight går fra BKK på kvelden og ankommer CPH tidlig på morgenen hvor den står i CPH til midt på dagen før returen til BKK hvor den ankommer klokken 6 om morgenen eller noe slikt. Hadde flyet gått tidligere fra CPH så hadde man ankommet BKK midt på natten noe som heller ikke er gunstig.
Men når man ser på avgangstider fra CPH til BKK så mener jeg SAS er bedre etter min smak. TG går alt for tidlig på dagen og den ene gangen jeg tok den sovnet jeg først over Burma og fikk vel 30-45 min med søvn 
|
Det kan jo faktisk tenktes at det er billigerer for TG at det flyet står på bakken i
CPH fra kl 0800 til 1430 enn at det legger inn en feeder runde til
OSL. Da må de ha et ekstra crew parat i
CPH til å ta
CPH-
OSL-
CPH, pluss at det ikke vil være mye penger i å bruke det store flyet på den rundturen for å hente f.eks. 100 pax? For dreide det seg om fullt fly til og fra Oslo så fallt jo hele vitsen med å fly via
CPH bort?
Når det gjelder flyturen med
CPH-
BKK/TG så har jeg flydd denne flere ganger på Premium Economy og det synes jeg er helt topp! Det blir som en dagflygning. Så nyter man mat og drikke underveis, tar en ettermiddagslur og kommer frem til
BKK ved midnatt norsk tid. Dette opplegget forutsetter selvfølgelig at man har et hotellrom i
BKK man kan gå å legge seg på når man kommer frem. Om man skal i et møte så ødelegger man jo noe i begge ender allikevel om man velger
SAS eller TG. Om man velger
SAS er får man flere timer på kontoret avreisedagen, men ankommer ikke før ettermiddagen og da får man kanskje ikke gjort så mye den dagen allikevel? Og reiser man med TG kommer man frem om morgenen, og er så trøtt at man kanskje ikke får gjort så mye den dagen allikevel? Så da blir det vel et smaksspørsmål.
Jeg skal reise SK til
BKK i mars på Biz, og det ser jeg frem til. Jeg er sikker på at reisen vil føles kortere. Minuset med
SAS reisen er at jeg kommer ikke videre fra
BKK til
MNL samme dag ettersom
SAS lander så sent på dagen. Dette vil også gjelde for flere asiatiske destinasjoner ut av
BKK. Men en overnatting i
BKK er jo ikke å forakte, men folk som skal dit i forretningsøyemed har nok ikke tid til det, og vil derfor velge TG så de kommer videre.
BF