Quote:
Originally Posted by LCH78
hvorfor er tilliten til Q400 så mye dårligere enn til en 737 (som har et par ulykker på baken)?
|
To ulykker på tre dager og deretter en ulykke til to-tre uker etterpå. Det er ikke tilfelle med 737, og i spesielt da ikke
SAS sine (eller andres som flyr på Skandinavia). Når jeg tar av med flyinteressefilteret foran øynene, kan jeg ikke akkurat si at jeg synes det er merkelig at
SAS' kunder har mistet tilliten til Q400.
Når Aftenbladet antyder at de ble satt på bakken uten grunn er det i beste fall en lite gjennomtenkt påstand. Som Someone har forsøkt å forklare mange ganger, KUNDENE til
SAS har ikke lengre tillit til flytypen, og dette har årsak i havariene. Hadde det siste havariet (som Bombardier kanskje ikke var skyld i) ville vi 99% sikkert ikke hatt denne diskusjonen. Og i tillegg har jo flytypen hatt tildels store tekniske problemer og dertil tilhørende dårlig regularitet, og dette ligger selvfølgelig også til grunn.