Quote:
Originally posted by DY
Quote:
Originally posted by FBU
Praksis er derimot ofte anderledes, og kommer passasjeren for sent, blir han ofte booket om/standby på neste avgang. Slik er det jeg har opplevd det etter 10 år i sas på forskjellige flyplasser i dette land
|
Har opplevd at SAS ikke har hjulpet passasjerer i slike tilfeller...men mede Braathens var det ingen problem....så vi får håpe at SASBraathens tar med seg litt Braathens-ånd inn i det nye selskapet.
|
Min erfaring her er at BU har aldri latt vær å hive meg på neste, uansett pris. Jeg har sågar opplevd ofte å få lov å være standby på tidligere om jeg er tidlig ute, med bare håndbaggasje.
SK har jeg som oftest ikke hatt problem med forsinkelser, de få gangene jeg virkelig har blemmet har det vært med billett forran forrhenget, men har da i det minste opplevd å få standby på neste, selv om jeg har måtte flytte bak noen rader.
BA har jeg opplevd litt forskjellig med, men aldri bli satt igjen, der har det stort sett fungert under regelen om at så lenge jeg kan være ved gaten før dørene lukkes så går alt fint, selv om baggasjen kommer seinere. Je ghar et par ganger måtte signere på å akseptere forsinket baggasje, slik at jeg ikke kan gjøre krav mot de, men det er det.
Amerikanske selskap generelt: No Chance(tm). Her skal du selv ta høyde for all køing og slikt selv, holder ikke at du var der aldri så lenge før, og kø-kulturen der borte tilsier niks kø-hopping i min erfaring.
KL: En glimrende erfaring fra noen år tilbake: de avlyste flyet mitt hjem fra julefeiring i nederland, og da jeg kom til
AMS sa de bare sorry, de sendte mail til min hjemmeadresse i profilen for en uke siden. At jeg ikke var hjemme da var min sak.