View Single Post
Old 03-11-2007, 20:49   #27
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default Re: SAS skal kjøpe nye fly

Har flydd CRJ-200 og ERJ-145, og av de to kom ERJ-145 best ut, meget behagelig fly å reise med. Når så Embraers E-jets i tillegg slår CRJ ned i støvlene på passasjerkomfort, så vil jeg håpe SAS innser at dette er eneste alternativ når de nå skal bytte ut Q400 og MD-80.

Embraer oppgir break even point på E175 og 195 til 58%. Dvs, med 58% belegg, så tjener en penger på flighten.

E175 nøkkeltall alle tall AR (tyngste utgave med lengst range):

Egenvekt tom: 21,64t
Maksvekt MTOW: 40,37t
Maks nyttelast: 10,36t
Maks passasjerer: 88

Kabinlengde: 21,2m
Kabinbredde (ved armhøyde): 2,74m
Kabinhøyde: 2,00m
Midtgang bredde: 0,5m
Setebredde: 0,46m

Kabin cross section E175

Kabinlayout

CRJ-900LR nøkkeltall (tyngste utgave med lengst range):

Egenvekt tom: 21,43t
Maksvekt MTOW: 38,32t
Maks nyttelast: 10,59t
Maks passasjerer: 90

Kabinlengde: 21,16m
Kabinbredde (ved midtpunkt ikke oppgitt ved armhøyde): 2,57m
Kabinhøyde: 1,89m
Midtgang bredde: IKKE OPPGITT
Setebredde: IKKE OPPGITT

Ved selvsyn kan en se at en CRJ er mye trangere ved å se på bildene av kabinen. Embraer har seter som nesten er en halv meter bred og en midtgang som er en halv meter bred, se på forskjellen på bildet hos Bombardier og deres CRJ:
Kabin CRJ-900

Det naturlige motstykke til Embraer 190/195 er nylig lanserte CRJ-1000, dette flyet har Bombardier enda ikke sluppet noen tall om på sine websider

Alle tall og info hentet fra hhv:
http://www.bombardier.com
http://www.embraer.com
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote