Sitter nå i terminal 6 og venter på flyet tilbake. I hele JetBlue terminalen tilbys det gratis trådløst internet!
Sjekka inn på internet i går, helt greit system. Dog ønsket jeg å endre sete til nødutgang, noe som kun kan gjøres på flyplassen. Selv om jeg ikke hadde kjøpt billetten, var det bare å putte inn et kredittkort. Innsjekkingsmaskinen fant raskt min bestilling og jeg fikk endret sete. Møtte en hyggelig FA i Starbucks køen og vi hadde en hyggelig samtale. Boarding tett over halvtimen før, kun 49 pax denne morgenen. Meget svakt. Observerte flere dead heading crew blandt disse og kun et par mann i dress. Rad 11 er bakerste nødutgang rad, akkurat som på
TED UA med Economy Plus på de 11 første radene. Så benplassen på de 11 første radene på JetBlue er akkurat samme som UA Economy Plus på
TED A320en. Mao M
EGET god plass.
Absolutt alle ansatte var super hyggelige og begge pilotene var engasjert i passasjer kontakt. Helt motsatt av den normale morra gryntinga.
Kom oss avgårde et par minutter etter rute og hadde kun et fly foran oss i køen for take off.
Rett etter avgang var det bare å velge & vrake mellom 36 TV kanaler, god kaffe laget i trakter (Dunkin Donuts) og masse utvalg av drikke ble raskt servert. Deretter kom en av de hyggelige damene, Kimmy som jeg traff på Starbucks, rundt med den berømte snacks kurven. Masse snadder og hun ga klar beskjed at det bare var å plinge på dersom man ville ha mer.
Må si at jeg reagerte på den lange oppsatte flytiden mellom
ORD-
JFK. Normalt er oppsatt ankomst for AA og UAs 0600 fly til
LGA rundt klokka 9, mens 0940 var ankomst for mitt morrafly som gikk 0600... Vel, vi landet 50 minutter tidlig, noe som tyder på at JetBlue opererer med
ALT for lang flytid på denne flighten.
En vanvittig bra flytur som er et klart bevis på at det går an å drive lavprisselskap uten å være helt på kjipern. I tillegg var ALLE JetBlue ansatte utrolig hyggelige og hjelpsomme, har aldri opplevd maken. Her har alle noe å lære.
Så til de to negative tingene:
JFK er jo en soleklar bakdel. Masse trafikk og det tar lang tid å komme seg hit. I tillegg er det kun 5-6 t/r pr. dag, slik at her sitter da man i timesvis og venter på at flyet skal gå tilbake. AA og UA har jo 15-19 t/r hver dag....
Returen går med E190, nødutgang der også. Ser ut til at alt er på rute selv om det er en mørk regndag her i
NYC