Vel framme..
Dro hjemmefra, parkerte, og tuslet opp til terminalen. Dyttet inn Mastercardet i automaten, og fikk ut et boardingpass som bekreftet setevalget mitt fra dagen før: 10A..
Sikkerhetskontrollen gikk greit, sånn rent bortsett fra at jeg nesten tråkka på en unge som hadde gått gjennom før meg med sin mor.. Jeg beklaget meg selvsagt til moren, men det var visst heeeeeelt i orden..
Flyet skulle gå fra gate 28, og dit er det jo ikke lange veien.. Men med min vane for å beregne god tid, ble det allikevel litt trasking frem og tilbake. Til slutt kom flyet, LN-
BUE (Ex-BU 737-500).
Avgang nærmet seg, og ingenting skjedde. Da fikk vi vite at detvar et teknisk problem (yess!!!). Ringte opp til Marius og fortalte at jeg kunne bli forsinket, og i det jeg la på, startet de boarding

. La merke til at de først slapp ombord en gruppe som tydeligvis hørte sammen, før de igjen stengte døren for oss andre.. La også merke til at cabin-crewet pratet en del med disse menneskene, og lurte på om alt gikk bra, osv. Min mistanke var at det kanskje var et flyskrekkurs eller noe sånt.. I såfall var de jo heldige, som havnet på en flight som hadde teknisk

.
Resten fikk boarde rett etterpå, og jeg fant igjen 10A. Til info, så finnes det ingen 9A, pga. nødutgangen, og benplassen var knall. Knyttnevetesten ble bestått med glans
Pushet ca. 25-30 minutter etter tid, og fikk etterhvert beskjed om at feilen hadde skyldtes en generator som ikke hadde virket.. Men de fikk den visst til å virke, og vi kom oss avgårde..
Fremme på
TRD, var det bare å ta flybussen inn til sentrum, treffe Marius som allerede hadde sjekket inn på Royal Garden, og deretter ut å skaffe middag..
Nå skal jeg se om jeg får lurt med meg Marius ned i baren igjen...
Edit#1: Flytyper...
Edit#2: Korrekturlesning i edru tilstand