Er enig i at codeshare øker sjansene til AF, men grunnen til at jeg er skeptisk er at DL er svak på
LAX og vestkysten generelt, AF er helt fraværende på
LHR, Skyteam likeså. Noen få flaksende Fokker propellfly, noen få KL jet, samt noen få Airbus fra AF er hva som evt. mater denne nye flygningen. Problemet er bare at AF og KL har jo direkteavganger til
LAX fra sine egne hubber. Forretningsreisende vil garantert sky denne connection som pesten.
UA og AA er sterke i begge ender, BA har en stor der av markedet. VS er et selskap de rike og berømte liker mye bedre enn AF. AFs C klasse er en gedigen skuffelse blant de testene jeg har lest, har dog ikke forsøkt produktet selv, men jeg hadde nok heller satset på Club World eller Upper Class som er produkter som er fantastisk bra begge to fra
LHR. I tillegg er jo heller ikke ANZs nye Business noe å kimse av. Helt konge. Tror nok engelskmenn og amerikanere vil foretrekke alternativene som finnes nå.
AF har jo bare 4 eller 8 Premier Class seter på 777, det er jo det eneste produktet som kan konkurrere med BA og VS (evt
ANZ).