Quote:
Originally posted by CK
Air France og Delta ønsker å opprette et joint-venture av sine trans-atlantiske operasjoner etter modell av KLM-NWA, allerede fra oktober-november. I følge den franske busines-avisen "La Tribune" er dette en del av AFs planer for å utnytte LHR i en Open Skies-verden. I følge avisen skal AF redusere sine flygninger på Pairs-LHR, og dermed frigi fem slots-par. Et par skal selges, og de andre tre skal leases til Delta, som skal bruke dem til å starte LHR-ATL og LHR-NYC.
Det siste slot-paret skal AF bruke selv - til å starte daglige flygninger LHR-LAX med 777. Det blir AFs første long-haul rute mellom to utenlandske byer.
|
På dene strækning er konkurrencen stor....BA/VS/NZ/UA og velsagtens AA flyver nonstop
så jeg tror at tispunktet for afgang fra
LHR kan blive afgørende ,men lig meget hvor tidligt den skal afgå så vil BA og VS givet lægge deres første afgang til
LAX på samme
tid eller tidligere.....
--
Gad vide hvorfor de ikke kigger på et sted, hvor de kunne være enerådende, altså være eneste selskab der flyver til "the westcoast"...Kunne f.ex være Nord Europa...
Hilsen
ole