Nok en tur står for døren, denne gangen innenriks:
Jeg og en kamerat har de par siste årene hatt en tradisjonell tur til Køben, som i åt foreløpig ikke har blitt noe av (Observante lesere fikk kanskje med seg at jeg dro dit med min søster i stedet), så jeg foreslo at vi kunne ta oss en tur et sted i løpet av ferien min, noe han gjerne ble med på.
En av betingelsene, var at turen skulle bli billig (Han har tross alt et boliglån.), og siden han jobber i et firma hvor et frynsegode er gratis togbilletter, måtte det jo bli en togtur. I tillegg er han like togfreak som jeg er interresert i fly, så hvis han skulle få en togtur, ville jeg også fly. Etter søking på priser, kom vi dermed fram til at vi skulle ta en tur tur-retur
SVG - på en dag!!
Med poengløs, mente jeg først og fremst at det i og for seg ikke er noe poeng i å reise frem og tilbake til
SVG på en dag. I tillegg, blir det den første flyturen i år hvor jeg ikke tjener noen poeng..
Turen går fra Oslo S klokken 11:11, Søndag 30/9, med ankomst Stavanger klokken 19:27. Så gjelder det å komme seg ut til Sola, for å rekke SK4052 tlbake til
OSL, med avgang klokken 21:45, ankomst klokken 22:35..
For de som gidder å lese, skriver jeg en liten rapport om turen, og det blir bilder!