Quote:
Originally posted by SQ 880
Derimot har jeg ett par eksempler på det motsatte i andre selskaper.
Min søster skulle på ett utvekslingsår i Australia, med BA og det ble høylytte
protester på Osl når hun prøvde å sjekke inn 27 kg. Jeg fikk overtalt
vedkommende som satt der, med at biletten var gyldig i 12 måneder, etc.
|
Australia er et interessant eksempel....fordi det er forskjell paa hvilken rute du reiser!
Om din soester hadde valgt aa fly med BA til Los Angeles og Qantas videre, eller uansett selskap reist via Pacific, ville hun ha faatt 2 x 32 kg altsaa 64 kg fri baggasje. Reiser du til Australia via Asia er det 20kg maks fri baggasje.......et godt reisebyraa boer absolutt vite dette.....Aa fly via USA er litt kronglete, da en maa gjennom Toll og Immigrasjon uansett(teoretisk finnes det et alternativ - TWOV Transitt without Visa, men det har langt mere til felles med fengsel i 6 timer enn med Transitt.)
For aa unngaa USA gaar det fint via Vancouver med og fremdeles 64KG.....jeg tror at passasjerene med Air Newzealand flight via Los Angeles maa gjennom toll og immigrasjon ved ankommst
LAX. Lurer ogsaa paa om NZ gir 64KG paa flightene som gaar
LHR-
LAX-
AKL mens de gir 20KG paa
LHR-
SIN-
AKL ???
Jeg har ogsaa en erfaring i fra den andre siden av skranken, mens jeg satt paa innsjekking paa FBU lot jeg alltid allt under 30KG gaa uten betaling, og etter aa ha sjekket inn en passasjer med 28kg til Geneve uten aa forlange betaling, dro passasjeren opp sitt IATA inspektoer kort, lurte paa hvor jeg ikke hadde tatt betalt for overvekt, og det hele endte opp paa Trafikk kontoret hvor rapport ble skrevet!!!
Det var ogsaa en
PIA 747 som var vesentlig tyngre enn hva papirene sa i
CPH, vi hadde alle slaatt av 10-15kg pr passasjer, men vi maatte sette inn de vektene vi tok betalt for.....saa det manglet ganske mange kg paa load sheet.......meget sint tlx i fra PK i
CPH......