Quote:
Originally posted by LN-MOW
Hm .. Sunways er kanskje en god sammenligning .... 2500m er heller ikke all verden for en fullastet og framtung MD80 ...
|
Burde ikke være det helt store problemet. Det største problemet på Frösön er at banen ikke er flat. Det er en svært markant oppoverbakke de siste 1000 meterne når man tar av mot sørøst, og det virker som om at flyet har attt av denne veien. Denne motbakken "suger" energi, og i våre performance-diagrammer finner vi store reduksjoner i startvektene. Tromsø og Spanair, ja! Det kunne hende at forholdene var såpass at vi ikke kunne fly non-stop til
OSL/FBU uten vektreduksjoner (frakt, post og bagasje måtte settes igjen), mens Spanair fløy non-stop til spanske destinasjoner. Det var vel endel lignende episoder med en tyrkisk operatør på Kjevik, mener jeg å huske.
Det er en grunn til at noen selskaper er billigere enn andre. Dessverre kan det bli de som setter dagsorden og sikkerhetsnivået i fremtiden.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!
Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!
Dagens Alfista: Hvadda fottur?
"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"