I service legger jeg at fra du møter personalet på flyplassen til du har gått ut av siste dør på siste flyplass, så skal du føle at du har vært velkommen, blitt tatt vare på og føle deg velkommen tilbake.
I enkelte tilfeller så føler jeg som passasjer meg som et onde, en person som personalet helst ikke vil se inn i øynene og som de helst vil bli kvitt på enkleste måte. Det virker ikke ut som om det er jeg som deres kunde som er roten til deres eksistens. Jeg betaler tross alt lønna og vil bli behandlet etter det. (Dette gjelder selvfølgelig ikke alltid)
Jeg forventer ikke å få gå ombord flyet når jeg kommer 10 min før avgang, men jeg forventer at de kan bruke litt skjønn. Om jeg kommer 38 min før oppsatt avgang, så burde det ikke være noe problem å få meg ombord. Vertfall ikke på småflyplasser(dvs mindre enn
OSL,
BGO,
TRD,
SVG). Om flyet skulle bli forsinket 45min, så hadde jeg blitt kraftig provosert om jeg ikke fikk sjekke inn om jeg kom to min for sent til innsjekk på opprinnelig oppsatt avgangstid...
Uansett så har
SAS et stykke å gå i forhold til reklamene sine. De lover noe de ikke kan gi. Service er ikke en kopp kaffe eller te. Service er mer på det personlige plan enn som så.