View Single Post
Old 20-08-2007, 20:58   #7
MartinL
ScanFlyer Dusty

MartinL's Avatar

Default Re: Resultat för skatt på minus 100 MSEK i 2006

Quote:
Originally posted by laurenz

Quote:
Originally posted by Someone

Quote:
Originally posted by MD90

...Finnair har med andre ord svidd av over 300 millioner på FlyNordic om man også tar med resultatet fra 2004. Da var det kanskje like greit å selge til Norwegian...
Og da stiller jeg spørsmålet....hvor mye i effektiviseringsgevinster klarer DY å hente ut av FlyNordic og hvilken innvirkning vil FlyNordic ha på Norwegian sine regnskaper når de skal begynne å konsolideres? (Og fra hvilken dato skal FlyNordic begynne å konsolideres i Norwegian sine regnskaper?)
Samme tanke slo meg også ummidelbart. Men om ikke det er penger å hente gjennom effektivisering så er det selvfølgelig mye å hente på endringer i ruteprogrammet. Og det er nok en av Norwegians sterke sider.

Hilsen,
Laurenz
Jeg tror nok Norwegian vet hva det gjør. De ser garantert et utrolig stort kostnads og effektivitets potensialet i Flynordic. Et stabil og godt fullpris selskap som Finnair vet ikke nødvendig vis best hvordan man driver et lavpirsselskap. Vi har jo nok av eksempler på det. Jeg er overbevist om at Norwegian kommer til å gjøre en mye bedre jobb.
Får bare håpe at sammenslåingen går smertefritt melom de to. De er jo opplagt at med tiden så ma det meste av administrasjonen i flynordic bort. Flynordic kan lett syes inn i Norwegian sin organisasjons struktur uten nevneverdig tilslag av nye hoder.
Og ikke minst nye maskiner som brenner mindre suppe.
Stordrifts fordelene begynner å melde seg (om de unngår internkonflikter)