Quote:
Originally posted by LN-MOW
Quote:
Originally posted by OJB
Professor Galtung sa for noen år siden at amerikanerne vil "råtne på rot" inne 10år.
.
|
Nei, det er jeg ikke enig i. Saa lenge man har fast jobb og penger, er alt vel. Men faller man utenfor, enten som arbeidsloes eller paa annen maate, er man fortapt hvis noe uforutsatt hender. Et hjerteattakk er nok til aa ruinere en familie.
|
Helt korrekt. Det amerikanske systemet er utrolig bra for folk som jobber. Her er et eksempel:
Tjener man 100.000 dollar i aaret ligger skatten paa 28%. Helseforsikring som gir deg minst like bra behandling som i Norge, inkludert tannlege som gir
MYE bedre/billigere dekning enn i Norge, koster deg 120 dollar i mnd, samboer i tillegg koster deg 85 til. Noen arbeidsgivere sponser en del av denne forsikringen, noen betaler alt.
Det at alt er mye bedre i Norge, er bare tull.. For folk med jobb er det
MYE bedre aa ikke betale 45% skatt og heller bare betale noen faa hundrelapper i mnd for skikkelig medisinsk forsikring. Det norske helsevesen syr puter under armene paa folk. Jeg klarer aa betale stromsregningen min, da klarer jeg ogsaa aa betale helseforsikring.. Og tjener man penger er MAKS skatt her borte 35%! Man kan ogsaa kjoepe en billig forsikring som sikrer familien ved hjerteinfarkt, kreft etc.
Saa alt i alt, er systemet her borte
MYE bedre for de som jobber og i tillegg tar hoyde for at ting kan skje..