Som omtalt i tråden om trafikudviklingen på
CPH er det i dag annonceret at
CPH vil ombygge C-pieren for 190 mio kr. Der er ingen tvivl om at det er påkrævet. Jeg var selv igennem forleden i forbindelse men en rejse med CO til
EWR (ikke særligt anbefalelsesværdigt med 100% belæg og 31" pitch i deres 757!). Som den står nu er C-pieren noget rod. Jeg kan knapt gennemskue flowet med paskontrol for afgående og ankommende, sikkerhedskontrol for ankommende og en sluse for de afrejsende. Sikkerhedskontrol og sluse ser dog ikke ud til at berøre de passagerer der skal til non-schengen gates i finger D. Så spørgsmålet er om der er tre niveauer nu, schengen non-schengen og oversøisk? Er der nogen som ved noget om det?
Anyway, ser det desværre ud til ikke at være den store ombygning de igangsætter. Blot en separat etage for ankommende passagerer og en udvidelse af gate-lounges:
http://www.cph.dk/CPH/DK/PRESSE/Nyhe...n+Finger+C.htm
Jeg havde håbet at de ville starte forfra som de i sin tid gjorde da de ombyggede finger B og finger A. Som det står nu er den nye fingerrod i finger C et af de flotteste områder i
CPH, mens resten af fingeren ligner en skurvogn parkeret en gang i 1970'erne. Jeg havde virkelig håbet at de ville forlænge den nye fingerrod parralelt med den gamle finger, så det gamle kunne rives ned.