Quote:
Originally posted by F35Landing
Hmmm hva skal man egentlig med bakkeradar på Torp???
Så mye trafikk og taxebane(r) er det vel ikke å holde styr på
|
Har du noe imot bakkeradar på Torp? Du kan kanskje liste opp noen ulemper med bakkeradar for trafikkavviklingen med LVP i kraft?
Det er kanskje ikke mye trafikk, men det meste av trafikken går i peak-perioder. Mangelen på takseveier gjør at all manøvrering skjer på et lite område.
Hiv inn en hel rekke med kjøretøyer inn i den sausen, og jeg skjønner godt at tårnet sikkert ønsker seg bakkeradar.
At all kjøretøy-trafikk mellom vest og øst på plassen må gå over rullebanen gjør det neppe mer oversiktlig.
Gudene vite hvor mange ganger jeg har krysset "Rullebanen og Yankee via Whisky 2 og Charlie" (og omvendt), foran, mellom, og bak 737'er, for å komme til og fra de-icing med de-icingbilene.
Hiv inn en porsjon LVP, så står de-icingbilene ved hangaren og venter på følgebil, mens en 737 står å venter på de-icing i 15-20 minutter...
Egentlig skulle bilene og tankanlegget flyttes til østsiden i sommer, for å slippe all denne kryssingen, men pga. forsinkelser så har dessverre det prosjektet blitt utsatt til neste år, så med oppholdsrom og toalett i terminalen, og arbeidsplass på andre siden av rullebanen, så blir det en del kryssing iløpet av en vinter...